Wyciąg to proste urządzenie, które znajduje się na każdej siłowni. Korzystając z niego można w łatwy sposób uruchomić partie mięśniowe które są oporne na ćwiczenia. Dzięki wyciągowi można aktywować całe działo i usunąć tkankę tłuszczową oraz wyrzeźbić mięśnie.

Jak ćwiczyć na wyciągu ?

Podstawową częścią ćwiczeń jest prawidłowa i porządna rozgrzewka. Nie bagatelizujmy tej części treningu, gdyż możemy sobie zrobić więcej szkody niż pożytku. Należy dokładnie rozgrzać całe ciało, aby nie pozrywać mieści i ścięgien. Ważne aby rozgrzewka trwała ok 10-15 min i obejmowała całe ciało.

Aby ćwiczyć na wyciągu musimy pamiętać o tym, że ten przyrząd wymaga już delikatnego wysiłku i nie należy zaczynać swoją przygodą z treningami od niego. Jednak będąc w dobrej formie, da nam wiele korzyści. Nie należy zapominać o prawidłowej sylwetce i pełnych zakresach ruchu, które będziemy wykonywać ćwicząc. Trzeba dopasować ciężar do naszych możliwości. Za duży ciężar może powodować błędy w sylwetce, co mija się z celem. Lepiej użyć mniejszego ciężaru wykonując ćwiczenia prawidłowo. Siedzisko wyciągu, ma regulację i należy starannie dopasować ją pod siebie, aby trening przebiegał komfortowo, bezpiecznie i efektywnie.

Jakie ćwiczenia można wykonywać?

Jest kilka ćwiczeń, które warto wdrażać w trening na wyciągu aby zaangażować całe ciało w ćwiczenia.

1. Wyciąg dolny, praca nad mięśniami czworogłowymi uda ( prostowanie nóg z użyciem wyciągu, oraz zginanie ). To bardzo fajne ćwiczenia, warto znaleźć na nie miejsce w planie treningowym. Dobrze jest wykonywać te ćwiczenia na początek treningu w celu ukrwienia mięśni nóg, lub na koniec. Warto też modyfikować je, wykonując ćwiczenie jednonóż.

2. Wyciąg górny- ćwiczenia na mięśnie grzbietu. Jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń jest ściąganie drążka wyciągu. Warto wykonać nadchwyt robiąc to ćwiczenie, ponieważ jest to łatwiejsza wersja, w której prościej jest utrzymać prawidłową postawę ciała. To ćwiczenie jest odpowiednie dla osób początkujących, które nie umieją podciągać się na drążku. To dobry wstęp aby rozpocząć pracę nad ruchami wertykalnymi przyciągającymi.

3. Mięśnie klatki piersiowej. Ćwiczenie które warto wykonywać to rozpiętki z wykorzystaniem linek wyciągu w bramie. Można je wykonywać na wiele sposobów. Każdy sposób działa trochę inaczej na mięśnie klatki piersiowej. Podczas przyciągania linek z góry bardziej pracują dolne części mięśnia piersiowego, przyciąganie z dołu angażuje górą część mięśni. Rozpiętki chwytem neutralnym angażują neutralnie mięśnie co na początek jest najlepszym wyborem.

Ćwiczenia na wyciągu aktywują również mięśnie naramienne, bicepsy, tricepsy, a także brzuch. Warto korzystać z tego przyrządu w wielofunkcyjnym rozwoju masy mięśniowej całego ciała.